Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Modliborzycach

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Stanowisko urzędnicze ds. wymiaru podatków i księgowości budżetowej

Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Modliborzycach
Data ogłoszenia
2018-03-06
Termin składania dokumentów
2018-03-21
Wymagane wykształcenie

Wykształcenie wyższe I lub II stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;  

 

Wymagania związane ze stanowiskiem

1)      doświadczenie zawodowe – minimum roczny staż pracy w administracji publicznej

2)      obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych;

3)      pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.

4)      brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

5)      stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku ds. wymiaru podatku
i księgowości budżetowej

6)      nieposzlakowana opinia.

Wymagania dodatkowe:

1)      Preferowane osoby ze stażem pracy na podobnym stanowisku i wykształceniem wyższym na kierunku ekonomia, ze specjalnością rachunkowość i finanse, podatki.

2)      znajomość:

- wiedza z zakresu administracji publicznej, w szczególności administracji samorządowej,

- Ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,

- Ustawy Ordynacja podatkowa,

- Ustawa o finansach publicznych;

- Ustawa o rachunkowości

- Ustawa o opłacie skarbowej

- Ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji

- Kodeks postępowania administracyjnego

- Ustawa o ochronie danych osobowych

- Ustawy o dostępie do informacji publicznej

- Ustawy o samorządzie gminnym

3) umiejętność:

- obsługi komputera, programów MS Office,

- sprawnej organizacji pracy,

- pracy w zespole,

- samodzielnego rozwiązywania problemów,

- nawiązywania kontaktów;

4) odpowiedzialność, lojalność, obowiązkowość, odporność na stres, uczciwość, komunikatywność, kreatywność, systematyczność, samodzielność.

Zakres obowiązków
  1. Przyjmowanie i weryfikowanie złożonych deklaracji w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych;
  2. Przyjmowanie i weryfikowanie złożonych deklaracji w zakresie podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych;
  3. Zawiadamianie jednostek o wysokości stawek podatku od nieruchomości, podatku rolnego, leśnego, podatku od środków transportowych ustalonych przez Radę Miejską;
  4. Prowadzenie postępowania egzekucyjnego w stosunku do podatników zalegających
    w płatnościach podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych;
  5. Ewidencja księgowa należności z tytułu podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych;
  6. Windykacja należności – wystawianie upomnień i sporządzanie tytułów wykonawczych;
  7. Prowadzenie dokumentacji i rejestrów należności podatkowych w zakresie podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych;
  8. Prowadzenie postępowań dotyczących przyjmowanych podań, wniosków w sprawach ulg i umorzeń z tytułu podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych zgodnie
    z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa;
  9. Przygotowywanie i wydawanie decyzji w sprawach zwolnień, umorzeń, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności należności podatkowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i zakresem prowadzonych spraw;
  10. Sporządzanie wykazów podatników, którym umorzono zaległości podatkowe z tytułu podatków i opłat lokalnych  – zgodnie z Ustawą o finansach publicznych oraz podawanie wykazu ww. podatników do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń i umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej;
  11. Przeprowadzanie kontroli podatkowych – zgodnie z Ustawą Ordynacja podatkowa;
  12. Przyjmowanie i rozpatrywanie odwołań i zażaleń z zakresu prowadzonych spraw (podatek rolny, podatek od nieruchomości, leśny oraz podatek od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych), wydawanie zaświadczeń;
  13. Realizacja zadań wynikających z ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowania pomocy publicznej dla przedsiębiorców oraz pomocy w rolnictwie lub rybołówstwie;
  14. Przygotowywanie sprawozdań dotyczących udzielonej pomocy publicznej oraz zaległościach – wynikające z ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców oraz sporządzanie sprawozdań dotyczących udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacji
    o nieudzieleniu takiej pomocy;
  15. Terminowe i zgodne z prowadzoną dokumentacją sporządzanie wymaganych przepisami sprawozdań;
  16. Prowadzenie ewidencji podatków w oparciu o posiadany przez Urząd program komputerowy;
  17. Dokonywanie rozliczeń i kontroli rachunkowej sołtysów z tytułu zainkasowanych należności podatkowych;
  18. Planowanie dochodów: podatku rolnego, podatku od nieruchomości, leśnego od osób prawnych oraz podatku od środków transportowych od osób fizycznych i osób prawnych, opracowywanie analiz i sprawozdawczości w tym zakresie;
  19. Wydawanie zaświadczeń i postanowień potwierdzających pracę w gospodarstwie rolnym oraz zaświadczeń i poświadczeń o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego;
  20. Udzielanie interpretacji i odpowiadanie na indywidualne zapytania w zakresie prawa podatkowego – dotyczących podatków i opłat lokalnych;
  21. prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego rolnikom.
  22. Prowadzenie teczek merytorycznych obejmujących dokumentację poszczególnych zadań oraz przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji do archiwum zgodnie
    z rzeczowym wykazem akt.
Wymagane dokumenty
  1. list motywacyjny;
  2. życiorys (CV);
  3. kserokopie świadectw pracy (w przypadku, gdy kandydat był już zatrudniany);
  4. kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie
    o stanie odbytych studiów);
  5. ewentualne kserokopie zaświadczeń o odbytych kursach i szkoleniach;
  6. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
  7. oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta
    z pełni praw publicznych;
  8. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  9. kopia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności (w przypadku, gdy kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 Ustawy o pracownikach samorządowych)
  10. kwestionariusz osobowy – stanowiący załącznik do ogłoszenia.

Wymagane dokumenty konkursowe: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U.2016.922 z późn.zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U.2016.902 ze zm.)”.

Warunki pracy
  1. praca biurowa na 1 etat w podstawowym systemie czasu pracy,
  2. zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę;
  3. praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
  4. wynagrodzenie wypłacane miesięcznie;
  5. Urząd nie jest przystosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych (jednopiętrowy budynek Urzędu nie posiada windy).
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 Ustawy o pracownikach samorządowych - w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Modliborzycach w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty konkursowe należy składać osobiście lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu do Urzędu) w zamkniętych kopertach do Urzędu Miejskiego w Modliborzycach, ul. Piłsudskiego 63, 23-310 Modliborzyce (sekretariat – pokój nr 2 ; I piętro), z dopiskiem:

Nabór na stanowisko urzędnicze ds. wymiaru podatków i księgowości budżetowej”,

 

Uwagi

Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieniu o terminie
i miejscu testu oraz rozmowy kwalifikacyjnej.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.modliborzyce.pl – w zakładce BIP) oraz na tablicy informacyjnej
w siedzibie Urzędu Miejskiego w Modliborzycach, ul. Piłsudskiego 63.

Ogłaszający nabór zastrzega możliwość nie rozstrzygnięcia naboru bez podania przyczyny.

Załączniki
  • pdf pobrano: 17 razy
  • pdf pobrano: 15 razy
  • pdf pobrano: 37 razy
  • pdf pobrano: 21 razy

  • Wybrany kandydat
    Marta Śwircz
    Uwagi
    zam. Dąbie 69

    Uzasadnienie wyboru
    Wybrana kandydatka na stanowisko urzędnicze ds. wymiaru podatków i księgowości budżetowej zdobyła największą ilość punktów w trakcie przeprowadzonego naboru
    Marta Śwircz
    Uwagi
    zam. Dąbie 69

    Anna Rybińska
    Uwagi
    zam. Brzeziny 31A

    Agata Pietrzyk
    Uwagi
    zam. Stojeszyn Drugi 85B

    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Marzena Dolecka-Jocek
    Dodano do BIP dnia 06-03-2018 16:22:10